Özel gereksinimli öğrencilerin psiko- motorr becerilerin gelişimini arttırıp zihin-kas koordinasyonunun gelişimini desteklemek.
Tasarım Aşaması:
Çocukların psiko-motor becerilerine yönelik parkur hazırlanır. Öğretmen öğrencilere model olarak parkuru nasıl tamamlayacağını anlatır. Daha sonra çocuklardan yapmalarını ister.
Parkur Malzemelerinin Seçilmesi:
Çocuklar için bir parkur kurulurken çocukların sevdiği renkler ve fiziki malzemeler kullanılmıştır
Malzeme Hazırlığı:
Parkur malzemeleri seçilir. Çocukların seçimleriyle kurulur.
Parkur/Oyun Kurma:
· Koordinasyon çemberleri sınıfın ortasına yerleştirilir.
· Kenarlarına huniler yerleştirilir.
· Parkur bitimine çanaklar huni üzerine bırakılır.
· Parkurda öğrenciler koordinasyon çemberine atlayıp kenardaki hunileri ayakları ile devirecektir. Parkur sonunda bulunan çanakları ise bulunduğu huniden diğer huniye geçirecektir.
Sunum:
Her çocuk öğretmen model olduktan sonra parkuru yapar. Bu esnada süre tutulur. En kısa zamanda bitiren oyunu kazanır.
Sonuç:
· Kaba motor becerileri geliştirme.
· Zihin- kas koordinasyonunu destekleme
· El- göz koordinasyonunu arttırma
· Bu etkinlik hem öğretici hem eğlenceli bir oyun olup çocukların kaba motor gelişim alanına yarar sağlar.
LİNK: https://youtube.com/shorts/0teo7nRkpzg?si=HROmM-U7ZBnahtOL
Adres:
Güngör Mahallesi 23 Nisan Caddesi 944.Sokak No28 Yüksekova / HAKKARİ
Telefon
0438 351 37 89